TÖBBET SZERETNE TUDNI A WLTP-RŐL?

Közeledni a „Nulla Kibocsátás” felé
Amit ígérünk
A Renault-nál fontos számunkra, hogy az Önök életét könnyebbé és jobbá tegyük. Évtizedek óta azon dolgozunk, hogy olyan járműveket kínáljunk Önöknek, amelyek a lehető legalacsonyabb fogyasztás mellett a környezetet is kímélik.

Elkötelezettek vagyunk a járművek környezetre gyakorolt hatásának a csökkentésében. A Nulla Kibocsátás (Zero Emission – Z.E.) technológiánknak a segítségével élen járunk a fenntartható közlekedés terén.

Az előírások változnak, és a Renault Csoport aktívan részt vesz ezekben változásokban. A WLTP egy az egész világra kiterjedő összehangolt vizsgálati eljárást jelent, mely kiterjed a személygépkocsikra és a kishaszongépjárművekre is (WLTP: Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure). Az új eljárásoknak köszönhetően ügyfeleink olyan üzemanyag-fogyasztással és szennyezőanyag kibocsátással kapcsolatos laboratóriumban mért adatokat kapnak, melyek sokkal közelebb állnak az általuk tapasztalt valós fogyasztáshoz és kibocsátáshoz.

AZ ÚJ ELŐÍRÁSOK VÁLTOZÁSAI

VIDEÓ
A WLTP szabványról
Ismerkedjen meg alaposabban az új előírásokkal: WLTP és RDE
2017. szeptember 1-én lépett hatályba a WLTP, amely fokozatosan váltja le a legútóbb 1997-ben módosított NEDC szabályozást (Új Európai Menetciklus - angolul NEDC, New European Driving Cycle). Ezt egészíti ki az RDE elnevezésű szabvány (valós vezetési körülmények között tapasztalt kibocsátás, angolul RDE, azaz Real Driving Emissions). Ezek a szabványok jobban tükrözik a mindennapos használat során mutatkozó fogyasztási és kibocsátási adatokat. Ismerje meg őket jobban!
HOMOLOGIZÁCIÓS ELŐÍRÁS
Homologizáció
Miből állnak a károsanyag-kibocsátási vizsgálatok?
Olyan kötelező vizsgálatok sorozatáról van szó, amelyek tanúsítják a piacon megjelenő valamennyi új jármű előírásoknak történő megfelelőségét. Jelenleg az Euro6-os norma van hatályban.

A vizsgálatokat független szervezetek (például, Franciaorszában az UTAC) végzik laboratóriumokban. A vizsgálatok egységes menetciklusokon alapulnak (időtartam, sebesség, felszereltség, hőmérséklet stb.), mely során a károsanyag- és CO2-kibocsátást, valamint a belső égésű motoros járművek üzemanyag-fogyasztását mérik. A mérések alapján össze lehet hasonlítani a különböző gyártók által készített típusok teljesítményét. Ezek az adatok jelenleg is megtalálhatók a gyártók kiadványaiban vagy a gyártok weboldalain.
A NEDC-TŐL A WLTP-IG
A WLTP szabványról
A NEDC-től a WLTP-ig
2017. szeptemberét megelőzően az Új Európai Menetciklus (NEDC) - amely az 1990-es évek óta referenciaként szolgált - volt a hatályos homologizációs szabvány. Az elmúlt időszak fejlődése a gépjárművek és a technológia terén azonban új szabályozást kíván , így a WLTP fokozatosan felváltja a NEDC-t.

Miben különbözik a két szabvány? Először is a WLTP hosszabb és reprezentatívabb mérést jelent, mint az NEDC menetciklus. A vizsgálatokat nagyobb sebességnél, változatos hőmérsékleteken valamint az autó összes felszereltségét figyelembe véve végzik (lásd a táblázatot lentebb). Összességében a kapott eredmények sokkal közelebb állnak a mindennapos használat során észlelt eredményekhez.
A NEDC ÉS A WLTP ÖSSZEVETÉSE
Az alábbiakban az NEDC és a WLTP vizsgálatok közötti főbb különbségeket mutatjuk be:
Jellemzők
NEDC      A WLTP szabványról     
Ciklus időtartama (perc) 20      30     
Távolság (km)          11     
     23     
Átlag sebesség (km/h)      34     
47
Maximális sebesség (km/h)      120    
131
Leállási idő %-ban      24     13     



Eredmények     
A vizsgálati eredmények jelentősen eltérnek a valós vezetési körülmények között mért eredményektől  

Jármű/motor/sebességváltó típusonként egy eredmény áll rendelkezésre
A vizsgálati eredmények jobban tükrözik a valóságot  

Jármű/motor/sebességváltó típusonként egy minimális és egy maximális eredmény áll rendelkezésre
Mivel a vizsgálati körülmények jobban tükrözik a valós felhasználás körülményeit, a fogyasztásra és a kibocsátásra vonatkozó értékek magasabbak lesznek, mint a kiadványokban jelenleg közölt értékek. Ez azonban nincs hatással a valós napi fogyasztásra. Egész egyszerűen a fogyasztás és a kibocsátott szennyező anyagok pontosabb bemutatásáról van szó, ami a WLTP segítségével hatékonyabban veszi figyelembe a jármű típusát, felszereltségét és a kiválasztott opciókat. A vizsgálat során mért minimális és maximális eredmények alapján egy becslés segítségével a jármű/motor/sebességváltó/felszereltség adott kombinációjára várható értékek is meghatározhatók (ellentétben a típusonként rendelkezésre álló egyetlen eredménnyel a NEDC szabvány esetében).
RDE
RDE
Valós vezetés körülmények között tapasztalt kibocsátás (RDE)
Bár a WLTP menetciklusban meghatározott körülmények szigorúbbak, mint a NEDC szabványban előírt körülmények, mégsem veszik teljesen figyelembe a jármű valós felhasználási paramétereit - ezért van szükség a valós vezetési körülmények között tapasztalt kibocsátások (RDE) vizsgálatára.
Ez a vizsgálat - melyet közúton, valós vezetési körülmények között végeznek - a homologizációs eljárást hivatott kiegészíteni a szennyező anyagok kibocsátási szintjének ellenőrzésével.
A Renault Csoport a 2016. május óta a forgalomba helyezett új járműveihez elérhetővé teszi az RDE kibocsátási vizsgálatok eredményeit. További tájékoztatásért keresse fel a  https://group.renault.com/en/rde-2/ weboldalt.
IDŐREND
Renault
Időrend
  • 2017. szeptemberétől 2018. szeptemberéig valamennyi új járművet a piacon (új típus/motor) a WLTP szabvány vizsgálat szerint kell homologizálni.

  • Az egyszerűség kedvéért 2018. végéig a hatóságok az összes gyártótól azt fogják kérni, hogy csak a NEDC referencia adatokat közöljék. Ez azt jelenti, hogy a WLTP szabvány szerint homologizált összes jármű eredményeit 2019. elejéig át kell váltani a NEDC-nek megfelelő értékekre. Ezeket az adatokat fogják felhasználni az érintett országokban az adózási számításokhoz.
  • 2019. januárjától már csak WLTP adatokat lehet referencia értékként közzé tenni.
  • A WLTP homologizációs szabvány bevezetésével párhuzamosan a kötelezően előírt károsanyag- kibocsátási normák is fokozatosan fejlődnek annak érdekében, hogy a járművek környezetre gyakorolt hatását fokozatosan csökkenteni lehessen. Ez 2020-ban az Euro6D norma bevezetésében csúcsosodik ki.
MIT JELENT EZ
Mit jelent ez
Mit is jelent ez a számunkra?
Fontos kiemelni, hogy a homologizációs szabvány változása nem a valós teljesítményt vagy üzemanyag-fogyasztást befolyásolja.

A CO2 szintre és az üzemanyag-fogyasztásra vonatkozó, gyártók által közzé tett értékek természetesen növekedni fognak, mivel az új WLTP norma jobban tükrözi a jármű mindennapos felhasználási körülményeit.

Tehát a WLTP szabvány közelebb áll a valós felhasználási körülményekhez, mint a NEDC, de nincsen hatással a teljesítményre, vagy a jármű üzemanyag-fogyasztására, csupán valósabb adatokat közöl a felhasználókkal.

A MEGOLDÁSOK

Megkönnyíteni az üzemanyag-fogyasztás csökkentését
Járműveinket továbbra is a hatályos előírások szerint homologizáljuk.

2018. januártól a Renault elkezdi értékesíteni az új eljárás szerint homologizált első járműveit. 2018. szeptembertől valamennyi új, a Renault hálózaton belül értékesített modell homologizálása a WLTP szerint zajlik. Mivel célkitűzéseink között szerepel az is, hogy Önök aktívan részt vehessenek a környezetre gyakorolt hatás enyhítésében, a Driving ECO² programunk keretén belül egy sor intelligens megoldást kínálunk Önöknek:
Driving ECO2 program
A Driving ECO² egy olyan program, melynek célja az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás csökkentése az út teljes időtartama alatt oly módon, hogy a jármű speciális berendezéseinek összehangolásával az autó optimális felhasználását teszi lehetővé.
Az R-Link multimédia-rendszerrel felszerelt járműveinkben talál egy vezetési stílus visszajelzőt, egy sebességváltás jelzőt, egy ECO (gazdaságos) vezetési módot, továbbá az útvonal végén egy pontszámokat tartalmazó táblázat segítségével megmutatja az autó, hogy mennyire vezetett gazdaságosan, és az eco-coaching segítségével tanácsokat kaphat a gazdaságos vezetéshez valós időben az üzemanyag-fogyasztás optimalizálásának érdekében.
Túlmutatni a piaci elvárásokon és az előírások módosításain
A Renault követi az új előírásokat (jegyzőkönyvek és normák), és proaktív módon jár el további célok kitűzésével:
  • Válaszul a dízelmotorokra felmerülő igényekre, motorjainkat a szelektív katalitikus redukció technológiája szerint alakítjuk át, hogy csökkentsük a szennyezőanyag kibocsátást valós helyzetekben.
  • Számos benzinmotorunkat részecskeszűrővel szerelünk fel, mely egyrészt javítja a teljesítményt, másrészt csökkenti a szennyező anyag- és az üzemanyag-kibocsátást.
  • 2022-ig nemzetközi kínálatunkban 8 új, 100%-ban elektromos, Nulla Emissziós modell, és 12 új hibrid elektromos típus (HEV, P-HEV) lesz elérhető.