image

Az új elnevezések

A dízel- és benzinmotorok

Renault Bleu dCi dízelmotor

A BLUE DCI DÍZELMOTOROK

A károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében az új Blue dCi dízelmotorok az AdBlue® folyadékkal működő, szelektív katalitikus redukciót (SCR*) biztosító berendezéssel vannak ellátva. Ez a technológia a dízelmotorokból származó nitrogén-oxidokat (NOx) folyamatosan ártalmatlan gázzá (vízgőzzé és nitrogénné) alakítja.

Ez a minden helyzetben hatékony technológia nincs hatással a Blue dCi motorok teljesítményére, de segítségével az új, szigorúbb szabványoknak való megfelelés is lehetővé válik.

 

Előnyök

 

A 32,5%-ban tiszta karbamidból, illetve 67,5%-ban ioncserélt vízből álló AdBlue® folyadék egy színtelen, nem mérgező, vizes oldat.

Az AdBlue® folyadék a legtöbb benzinkúton megvásárolható.

Az autója műszerfalán megjelenik majd egy figyelmeztető jelzés, amikor újra kell töltenie az AdBlue® tartályt.

Körülbelül 6-8 teli üzemanyagtankhoz** elegendő egy teljesen feltöltött AdBlue® tartály.

 

Fontos információ

 

Az AdBlue® folyadékot tiszta formában kell használni.

A folyadéknak saját tartálya van, amelyhez könnyedén hozzáférhet a saját, a dízel betöltőnyílás melletti vagy külön elhelyezkedő betöltőnyílásán keresztül.

Kérjük, ne töltsön Dízel üzemanyagot az AdBlue® tartályba és fordítva.

Hiba esetén ne indítsa be az autóját, mert az további károsodást okozhat a SCR rendszerben.

Renault részecskeszűrő

A RÉSZECSKESZŰRŐVEL (FAP) FELSZERELT BENZINMOTOROK

A részecske-kibocsátás csökkentése érdekében az új, közvetlen befecskendezésű benzinmotorok kipufogórendszere mostantól részecskeszűrővel (FAP) lesz felszerelve.

Ez a technológia a kipufogógázt megtisztítja a benne lévő részecskéktől (PM), méghozzá úgy, hogy azokat mikroporózus, sejtszerű szerkezetben fogja fel, majd egy automatikus és rendszeres regeneráció során elégeti.

Ezen kívül egy kémiai reakció segítségével nitrogén-oxidokat (NOx), a szén-monoxidot és az el nem égetett szénhidrogéneket folyamatosan átalakítja és szén-dioxidot (CO2), illetve egyéb ártalmatlan gázokat hoz létre belőlük (vízgőz – H2O, nitrogén - N2).

A TCe FAP elnevezésről ismerheti fel az ezzel a technológiával rendelkező benzinmotorjainkat.

 

Előnyök

 

A részecskeszűrőnek nincs szüksége karbantartásra.

Nincs hatással a jármű vezetésére.

Végül, ez a technológia nem növeli sem az üzemanyag-fogyasztást, sem a károsanyag-kibocsátást.
 

(*) A szelektív katalitikus redukció során a kipufogógáz-katalizátorba az AdBlue® folyadékból származó ammóniát (NH3) fecskendez a rendszer. Az így létrejövő kémiai reakció a nátrium-oxidokat (NOx) nem szennyező gázokká alakítja át (vízgőzzé és nátriummá).


(**) Az AdBlue®-fogyasztás eltérhet a gépjármű használati módja, felszereltsége, valamint a vezetési stílus függvényében. Az AdBlue®-tartály mérete modellenként eltérő, általában 15–20 liter űrtartalmú.

Az új WLTP homologizációs teszt

Egy, a valós vezetéshez és a mindennapi fogyasztáshoz közelebb álló szabályozás

További információk a WLTP-ről
Renault homologizációs teszt
  • SubPrefooter Icon

    Kiterjedt hálózatunkLegyen bárhol is az országban, mindig talál a közelben egy márkakereskedést

  • SubPrefooter Icon

    Nem találja, amit keres?Kérdezzen minket, szívesen válaszolunk!

  • SubPrefooter Icon

    Gyári alkatrészekre vonatkozó garanciaLegjobb minőség gyári garanciával!

  • SubPrefooter Icon

    Könnyítse meg mindennapjaita MY Renault-val!