biztonság

A biztonsági funkciók legjavaMEGANE E-TECH 100% ELECTRIC
Renault Megane E-Tech 100% electric - parkolásból való elindulást figyelő rendszer hátramenetben

hátsó keresztirányú forgalomfigyelés

Tolatáskor a rendszer a hátsó és oldalsó radarok segítségével figyeli, hogy a gépkocsi hátuljához közeledik-e bármi, és szükség esetén figyelmeztet az adott oldali külső visszapillantó tükörben megjelenő fényjelzéssel, valamint a központi kijelzőn, a tolatókamera képén megjelenő piktogrammal. Ha a jármű mozgásban van, a rendszer hangjelzéssel is felhívja a figyelmet a veszélyre.

Renault Megane E-Tech 100% electric - Holttérfigyelő rendszer

előzéskor ütközést megelőző, sávelhagyást gátló rendszer

A rendszer 65 km/h sebességtől aktív, és a holttérfigyelő rendszert egészíti ki. A hátsó és oldalsó érzékelők segítségével észleli a holttérben levő vagy oda érkező járműveket, és szükség esetén a kormánykerékkel segít a vezetőnek visszavezetni az autót a saját sávjába, és elkerülni az oldalirányú ütközést.

továbbá...

Renault Megane E-Tech 100% electric - Aktív vészfékező rendszer hátramenetben

hátsó aktív vészfékező rendszer

A rendszer a hátsó ultrahangos érzékelők segítségével figyeli az akadályokat, ha az autó tolat. Szükség esetén vizuálisan és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, és ha nem reagál, az ütközés megelőzése vagy súlyosságának mérséklése érdekében vészfékezéssel beavatkozik.

Renault Megane E-Tech 100% electric – Biztonságos követési távolságra figyelmeztető rendszer

követési távolságra figyelmeztető rendszer

A rendszer 30 km/h feletti sebességtől aktiválódik és az első radar segítségével érzékeli az előtte haladó autót, és megjeleníti azt a műszerfalon. A rendszer megfelelő színnel (zöld, narancssárga, piros, villogó piros) tájékoztatja a vezetőt arról, hogy mekkora a követési távolság (időben) közte és az előtte haladó jármű között.

Renault Megane E-Tech 100% electric - Sávtartást segítő rendszer

sávelhagyást gátló rendszer

A 65 km/h feletti sebességtől aktiválódó rendszer az első kamera segítségével észleli a záróvonal vagy szaggatott vonal véletlen átlépését (az irányjelző használata nélkül), és a kormánykerékre hatva segít a vezetőnek visszairányítani a járművet a sávjába.

Renault Megane E-Tech 100% electric - aktív vészfékező rendszer

aktív vészfékező rendszer

A rendszer 8 km/h sebességtől aktív, és az első kamera és az első radar segítségével érzékeli:

  • az álló járműveket;
  • az ugyanabban az irányban mozgó járműveket;
  • a mozgásban levő gyalogost, ha az úton megy, átkel az úttesten, vagy ha olyan kereszteződésben megy át az úton, ahová jobbra vagy balra az autóval befordulunk;
  • a mozgó kerékpárost, ha azonos irányban halad és keresztezi az utat;
  • egy kereszteződésbe kanyarodáskor a szemközti sávban haladó járművet.

 

Ha fennáll az ütközés veszélye, a rendszer a műszerfalon megjelenő üzenettel, hangjelzéssel és nagy sebesség esetén haptikus jelzéssel (nagyon rövid fékezés) figyelmezteti a vezetőt. Ezután, ha szükséges, beavatkozik:

  • a fékerő növelésével, ha a vezető nem fékez elég erősen;
  • fokozatos fékezéssel, ha a vezető nem fékez, illetve vészfékezéssel, ha a körülmények megkövetelik.
Renault Megane E-Tech 100% electric - Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer

sávelhagyásra figyelmeztető rendszer

A 65 km/h feletti sebességtől aktiválódó rendszer az első kamera segítségével érzékeli a záróvonal vagy szaggatott vonal véletlen átlépését (az irányjelző használata nélkül), majd a kormánykerék rezgésével és a műszerfalon megjelenő jelzésekkel figyelmezteti a vezetőt.

Renault Megane E-Tech 100% electric - Holttérfigyelő rendszer

holttérfigyelő rendszer

A 15 km/h sebességtől aktiválódó rendszer a hátsó és oldalsó érzékelők segítségével figyeli más járművek jelenlétét a holttérben, és a vezetőt az adott oldali külső visszapillantó tükörben megjelenő fényjelzéssel figyelmezteti.

Renault Megane E-Tech 100% electric - Sebességtúllépésre figyelmeztető rendszer táblafelismeréssel

sebességkorlátozó táblákat felismerő rendszer sebességtúllépésre figyelmeztetéssel

A rendszer az első kamera és a térképadatok segítségével állapítja meg az aktuális
megengedett sebességet.

A megengedett sebesség a jármű műszerfalán jelenik meg.

Az információt a tempomat sebességszabályozó- és korlátozó funckióval, az intelligens adaptív tempomat, és az aktív vezetéstámogató rendszer használja fel.

A weboldalunk és annak partnerei cookie-kat használnak az oldal látogatottságának és teljesítményének mérésére, személyre szabott vagy földrajzi helyhez kötött reklámok és tartalmak megjelenítése érdekében, és hogy a közösségi hálókon keresztül kapcsolatba léphessünk egymással. Az oldalon található „cookie” menüpontra kattintással bármikor megváltoztathatja a beállításait.

tudjon meg többet