A mi történelmünk az autósport históriájával együtt írodott

Számunkra mindig kiemelt motivációt jelentettek a különböző kihívások, így sosem hátráltunk meg, még a nehezebb feladatok esetén sem. A versengés fémjelzi történetünket és kultúránkat Louis Renault-tól napjainkig.

A Renault type A-tól a Renault MEGANE R.S.-ig

Első versenyeredményeink

Renault Sport - Történetünk

A kezdetek

Louis Renault már rendkívül korán felismerte az autósportok felé való nyitásnak a jelentőségét a márkáról kialakítandó kép szempontjából. 1898. december 24-én mindenki számára bizonyította első igazán nagy találmányának, a forgattyús tengelyes meghajtásnak tagadhatatlan fölényét. Type A törpeautója elsőként hódította meg a montmarte-i Lepic utcát.

 

A siker után Renault az autósport iránt kötelezte el magát, és sorozatos győzelmet aratott a Nagydíjakon. Az első Renault által tervezett motorral felszerelt autó, a Renault type K kitűnt az 1902-es Párizs-Bécs versenyen. Az első világháború alatt szünetelt az autóversenyzés Európában, de Renault nem sokáig maradt távol az autósporttól. A lenyűgöző Renault 40CV modellnek köszönhetően a márka új erőre kapott a '20-as évek elején. Az 1925-ös Monte-Carlo-ralin győzelemmel, egyedi változatával és a korszak versenyén felállított számos sebességrekordjával hagyott nyomot maga után.

Gordini érkezése

1958-ban egy olasz származású tervező, Amédée Gordini került a versenysport üzletág élére. Megszületett a legendás Renault 8 Gordini. Ez az autó egy teljes generációnyi pilóta számára jelentette a siker kulcsát. Mérhetetlen sikere vezetett el a Coupe Renault 8 Gordini Kupa létrehozásához 1966-ban: megszülettek a márkabajnokságok.

 

1970 júliusában a Renault 12 Gordini bevezetése tört utat a Gordini-nap (G-day) létrehozásának, amelyen Gordini tulajdonosok találkoztak a Paul Ricardról elnevezett pályán. A World Series by Renault futamaira kilátogatók napjainkban is újraélhetik ennek a neves eseménynek a hangulatát. Ugyanebben az időszakban a Formula Renault is bemutatkozott a Renault 12 Gordini motorokat használó első autókkal. Franciaország 1971-ben rendezte meg az első Formula Renault bajnokságot.

Renault Sport – Renault Gordini a pályán
Renault Sport - Alpine A110

Az Alpine felvásárlása

1973-ban a Renault a Jean Rédélé alapította kis francia gyártó, az Alpine főrészvényese lett, amellyel a márka már több éve kapcsolatban állt. Az 1973-as ragyogó év volt a márka számára, miután az Alpine A110  megszerezte első győzelmét a Monte-Carlo-ralin.

A Renault és a király kategória

Formula–1-es történetünk

Történetünk kezdetei a versenyben

Az autósportok világában való szereplésünk története Amédée Gordini érkezésével kezdődött, aki a Nagydíjon is szereplő autóival vált ismertté. A Renault egy gyárat is építtetett Viry-Châtillonban a tervezőzseni műveinek megvalósításához. Gordini munkájának köszönhetően a Renault egy 2,0 L-es V6 motor fejlesztésére kezdett összpontosítani, amelyet végül 1973 januárjában mutattak be. A csapat az előkelő 2,0 L-es Versenyautók Európai Bajnokságán bizonyította versenyképességét.

 

A siker után a Renault csatlakozott a FIA ​​Autóverseny Világbajnoksághoz, és kifejleszti a motor turbó változatát.

Renault F1
Renault F1

Első lépéseink a Formula–1-ben

A Renault Sport 1976-ban jött létre hivatalosan, miközben elindult az együléses autók versenyprogramja: a Formula–2, a Sport Le Mans, majd 1977-ben a Formula–1. A Renault a Formula–1-ben istállóként debütált. A márka az új innovatív megoldásával, a turbófeltöltővel hamar úttörővé vált a sportágban. Miközben az ellenfelek autóiban még szívómotorok találhatók, a Renault csapat egy turbófeltöltős V6 blokkot alkalmaz. Eközben Didier Pironi és Jean-Pierre Jaussaud megnyerték az 1978-as Le Mans-i 24 órás autóversenyt a Renault V6 turbómotor hajtotta Alpine-Renault A442B autóval. A gyémánt emblémás márka 1979-ban aratta első győzelmét a Formula–1-ben a franciaországi Nagydíjon Jean-Pierre Jabouille-jal, aki az RS11-et vezette.

 

A '80-as évek elejétől a Renault 15 Nagydíjat nyert meg, és ért el 2. helyezést az 1983-as világbajnokságon Alain Prostnak köszönhetően az 1985-ös szezonvégi visszavonulása előtt. A Renault sikereinek fő kulcsa a turbófeltöltős motor alkalmazása volt, pedig abban az időszakban még nagyon sokan nem hittek ennek az erőforrásnak a létjogosultságában.

Sikeres visszatérés

A Renault 2001-ben tért vissza a Formula–1-be, amikor felvásárolta a Benettont, mielőtt 2002-ben hivatalosan felvette a Renault F1 Team nevet.

 

A Renault F1 Team felemelkedése nem másnak, mint Fernando Alonsónak köszönhető, aki 2 világbajnok pilóta címet szerzett egymás után 2005-ben és 2006-ban. Az új istálló szintén szerzett 2 konstruktőri címet ebben az időszakban.

 

2011-ben a Renault a motorgyártói tevékenységére kezdett koncentrálni, és a verseny más istállóit látta el motorral. A Renault F1 Team csapatot megvásárolta a Genii Capital. Euztán a Renault-motorok a Red Bull Racing csapatot erősítették, így az megnyerte a világbajnokságot, és 2010. és 2013. között négy konstruktőri címet szerzett. Sebastian Vettel a Formula–1 történetének legfiatalabb négyszeres világbajnokaként vált a legenda részévé.

A Renault Sport Formula–1 boxutcája
Renault Sport - Formula–1-es autó, az R.S. 19

2019: 40. alkalommal bőgnek fel a Renault-motorok

2016-ban hivatalos konstruktőrként tértünk vissza a Formula–1-be.

 

Az elmúlt 3 évben bizonyítottunk a területen. Szép összecsapásokkal és jó teljesítménnyel mutattuk meg magunkat a versenypályán. Emellett elindítottuk PR- és marketingtevékenységünket a még széles körűbb közönség elérése és a rajongók nagyobb mértékű bevonása érdekében. 2019 csodálatos évnek ígérkezik a versenypályán és azon kívül. Alig várjuk, hogy ott lehessünk!

A Renault Sport továbbá...

Renault MEGANE R.S.

Renault Sport

Hódítsa meg a kanyarokat!

Renault Sport - Formula–1 R.S.  19 oldalról

Renault F1 Team

Sporttevékenységeink középpontjában

  • SubPrefooter Icon

    Kiterjedt hálózatunkLegyen bárhol is az országban, mindig talál a közelben egy márkakereskedést

  • SubPrefooter Icon

    Nem találja, amit keres?Kérdezzen minket, szívesen válaszolunk!

  • SubPrefooter Icon

    Gyári alkatrészekre vonatkozó garanciaLegjobb minőség gyári garanciával!

  • SubPrefooter Icon

    Könnyítse meg mindennapjaita MY Renault-val!