eco-dizájn

időtálló kialakítás

Renault Scenic E-Tech electric
A Renault Scenic E-Tech electric a Groupe Renault fenntartható fejlődéssel kapcsolatos kötelezettségvállalásait testesíti meg. Ezen a téren úttörőként a jármű optimalizált eljárásokat és legalább 22%-ban újrahasznosított és bioalapú anyagokat használ. Életciklusa végén tömegének 89%-a² - beleértve az akkumulátort is - ipari újrahasznosítási csatornákon keresztül újrahasznosítható. A Franciaországban gyártott modell megnyitja az utat a felelősségteljesebb és biztonságosabb mobilitás felé.
KÖRFORGÁSOS TERMELÉSI FOLYAMAT
A Renault Scenic közel 40 kg újrahasznosított műanyagot tartalmaz ⁵ . A gyártás során az alumíniumhulladékot tömörítik és visszaküldik az eredeti beszállítónak, aki aztán újra beépíti a gyártási ciklusba.
UTAT NYITVA AZ ÖKO-KOMFORTNAK
Az utastérben az ülések és a kormánykerék kárpitozása, a műszerfal szerkezete és a szőnyegek nagyrészt újrahasznosított és bioalapú anyagokból készülnek³. Az ülésszövet 100%-ban újrahasznosított anyagból készült.⁴ 
TÖBBNYIRE ÚJRAHASZNOSÍTHATÓ AKKUMULÁTOR (TÖBB MINT 50%)
A nagyrészt újrahasznosítható akkumulátor⁸ 50 modulból áll, amelyek egyenként könnyen cserélhetők több mint 12 európai akkumulátorjavító központban. A jármű élettartamának végén újra felhasználható, hogy különböző célokra energiát tároljon.

egy elsődleges cél

a körforgásos gazdaság előmozdítása
A Renault Csoport számára a járművek tervezése a körforgásos gazdaság filozófiája szerint a legfontosabb törekvés. A Csoport a körforgásos gazdaság élvonalába kíván tartozni az újrahasznosított anyagokat tartalmazó szövetek, műanyagok, üvegek és fémek felhasználásával, a pótalkatrészek felújításával vagy az akkumulátorok újrahasznosításával. 2030-ra pedig célunk, hogy a saját járműveink újrahasznosításából származó újrahasznosított anyagok aránya elérje a 33%-ot.

¹ az ISO 14021 szabvány szerint


² beleértve az ISO 14021 szabvány szerint újrahasznosított anyagokat, valamint az ipari telephelyen belül a gyártási folyamatokba visszaforgatott hulladékot és termelési hulladékot.


³ 87 kWh kapacitású akkumulátorral, becslés folyamatban.


⁴ többségében újrahasznosítható termék, az újrahasznosíthatósági arány 90%-ra kerekítve, a tényleges érték nagyobb, mint a tömegének 89,72%-a a gépjárművek típusjóváhagyásáról szóló 2005/64/EK európai irányelvnek megfelelően, tekintettel a járművek újrafelhasználhatóságára, újrahasznosíthatóságára és hasznosíthatóságára.


⁵ azaz a járműben található hőre lágyuló műanyagok és poliuretánhabok teljes tömegének 17%-a (239 kg).


⁶ változattól függően


⁷ elérhető a techno és esprit Alpine változatokban, amelyek a 2024-es értékesítési előrejelzések több mint 50%-át képviselik.


⁸ többségében újrahasznosítható termék, amely az Európában már 2025-ben elérhető ipari újrahasznosítási eljárások alapján eléri a 65%-ot.