2022 a Renault 5 éve

1972 óta a Renault 5 legendaként él a piacon. A popkultúra hiteles jelképeként ez a különleges autó mindig tudta, hogyan újuljon meg. Ezért 50 évvel később a Renault 5 páratlan meglepetésekkel ünnepelheti évfordulóját.

a „szuperautó“ története

A KEZDETEK
a ‘70-es évek gyermeke
A ‘60-as évek végén és a ‘70-es évek hajnalán a társadalom teljes átalakuláson megy keresztül. A fiatalság az árral szemben úszva szerveződik: fesztelenek, divatosak akarnak lenni, miközben a nemek közötti egyenlőséget hirdetik.

A Renault, a világra nyitott és a társadalmi változásokra odafigyelő vállalatként a feltörekvő középosztályok mentén igyekszik kiépíteni termékkínálatát, ezért kifejleszt egy sokoldalú autót , amelynek dizájnja egyedülálló és lázadó ,a célközönségét pedig a nők és a fiatalok jelentik.
Renault Kommunikáció – Minden jog fenntartva
MEGALKOTÁS
a „mókás és szimpatikus“ autó
A 122-es projekt célja a kisautó szegmens megújítása. Tulajdonságai a 4L sikerét kamatoztatják: egy ugyanolyan jellegű, de kellemesebb karosszériájú jármű létrehozása az árkategórián belül.

Tervezése során az R5 stílusa már az első ceruzavonástól kezdve érvényesül. Szépen lekerített formái miatt az általában a praktikumot kedvelő Pierre Dreyfus is huncut mosollyal ismeri el, hogy a 122-es egyszerre „mókás és szimpatikus“
Renault Kommunikáció – Minden jog fenntartva
MEGJELENÉS
„Én vagyok a Renault 5, induljunk“
Hatalmas munkát fektetnek a megjelenésbe 1972 januárjában : A márkakereskedésekben kiállított 1920 db autó narancssárga vagy almazöld szemet kapott a fényszórójára, és a következő feliratú buborék alakú matricát az ajtajára: „ Je suis la Renault 5, prenez mon volant “ (Én vagyok a Renault 5, induljunk). Franciaország nagyobb városaiban felvonulásokat szerveznek, majd lehetővé teszik, hogy mindenki kipróbálhassa az autót.
Renault Kommunikáció – Minden jog fenntartva
REKLÁMIKON
a média szupersztárja a „Szuperautó“
Simone Guibert a hirdetési részleg művészeti vezetője ötlete alapján a Renault 5 a „Szuperautó“ lett.
A média nagyon gyorsan felkapja a jelenséget, és példátlan kampány veszi kezdetét. A rádióban, a képernyőkön, az újságokban, az útmenti plakátokon, mindenhol ott van a Renault 5. Az inkább emberként , mint tárgyként bemutatott autó ötletes kampánya elnyerte a közönség tetszését. Azonnali siker!
Renault Kommunikáció – Minden jog fenntartva
A NŐI EGYENJOGÚSÁG
kisautó a változások szerepében
Teljesen megváltozott a háztartások élete: a nők dolgoznak, utaznak , és egy kisméretű, sokoldalú járműre van szükségük

A Renault 5 ennek az igénynek tesz eleget, és megjelenése megérinti a nők egyharmadát. Kicsi, variálható és élhető, négy felnőtt vagy egy gyerekes család kényelmesen elfér benne. A tervezők biztonságos gyermekteret álmodtak meg, a hátul nem lehúzható ablakokkal és a háromajtós kialakítással. Csomagtartójában elférnek a mindennapi élethez és a szabadidőhöz szükséges csomagok.
Renault Kommunikáció – Minden jog fenntartva
EGY KORSZAK JELKÉPE
„a mindenki autója“
A Renault sikere minden várakozást felülmúlt. A megjelenése után hónapokat kellett várni a szállításra. Az ügyfeleket magával ragadja ez a friss irányzat . Az R5 hamar az új generáció kedvencévé vált, de az örökké fiatal vásárlók is azonnal a szívükbe zárták.

Ez a generációkon átívelő autó több, mint egy mindenkinek szánt kisautó, mert konkrétan megtestesíti „ a mindenki autója “ fogalmát, azaz egy olyan jármű, amelynek annyi verziója létezik, ahány ügyfélkategóriája: a belépő szinttől kezdve, a sportos és az elegánsabb verzión át az automatáig...

Az 1972-től 1985-ig legyártott több mint 5,5 millió példányt öt kontinensen értékesítik, a Renault 5 a márka védjegye sőt az évtized autója volt!
Renault Kommunikáció – Minden jog fenntartva
VILÁGSIKER
pályafutás 5 kontinensen
Gyors siker Európában. Megjelenésének évében a Renault 5 az európai eladásokat tekintve a 2. helyen állt a kategóriájában, amely éppen a Fiat 127 mögötti helyet jelentette. Nem akadt el a siker útján, és az új verzióival arra készült, hogy új felhasználókat csábítson el.

1975-től a „Siete“ nevű spanyol verzióval a Renault 5 meg is szerezte az első helyet, és a következő évben a Renault külföldön lett a legkelendőbb.

Az R5 külföldi értékesítései, különösen az ezt követő években a teljes gyártás akár 60%-át is kitették. 1980-ban az 5 ajtós verzió
a 2. legnagyobb számban értékesített autó a világon!
Renault Kommunikáció – Minden jog fenntartva

Renault 5 E-Tech electric prototípus

modernebb és felvillanyozóbb, mint valaha
A Renault márka új korszakba lépett az új tervezési irányvonal bevezetésével, amely a „ Nouvelle Vague ”nevet kapta. Modernitást hoz az európai autóknak azzal, hogy a Renault a technológia, a szolgáltatások és az elektromos autózás márkájává válik.

A 2021 januárjában bemutatott Renault 5 E-Tech electric prototípus demonstrálja a Renault, az elektromos autók elérhetőségére irányuló európai törekvését, a legendás autó modern megközelítésével.

A Renault 5 prototípus egy igazán elbűvölő városi kisautó, amely 100%-ban elektromos verzióval repíti a jövőbe a Renault egy ikonját. Megőrzi szórakoztató és huncut oldalát, a nagyon „ pop “ sárga karosszériájával, az eredeti R5 dizájn meghatározó vonalaival, modern megközelítésben: a kiválasztott felületeket és anyagokat az elektronika, a bútorok és a sport ihlette.