Renault Formula 1A Forma 1 történet

A Renault és a Forma 1 több mint 35 éve összeforrott egységet alkot, erre bizonyíték a számos siker amit konstruktőrként és motorszállítóként értünk el.

 

A Renault Forma 1-es sikereiről további információkat a www.renaultsportf1.com címen talál. 

Mi is pontosan a Renault Sport F1?
 
A Renault Sport F1 márkát azért hívtuk életre, hogy a Renault megfelelő módon képviseltethesse magát az autósportok királykategóriájában, a Forma-1-ben. Az RSF1 fő küldetése az, hogy olyan erőforrásokat alkosson, amelyek az általa motorizált 4 istálló minden igényét kiszolgálják.

Renault - az igazán tehetséges motorgyártó


A Renault 1977-ben, egy forradalmi újítással mutatkozott be a Forma-1-ben, a turbóval. Ugyan a szabályok már évek óta megengedték volna a turbófeltöltő használatát, de egyetlen konstruktőr sem mert belevágni ebbe a vállalkozásba. Nem így a Renault: hamar felismerték, hogy a turbó, működési elvénél fogva (túltölti az égésteret) kisebb és könnyebb motorblokkot igényel, ez pedig a Forma 1-ben a létfontosságú súlycsökkentéshez és gyorsabb autókhoz vezet.


Ennek a fantasztikus V6-os blokknak köszönhetően a Renault hamar előretört és ennek folyományaként a Ligier, a Lotus és a Tyrell is, akik szintén a Renault erőforrások mellett tették le a voksukat. Már az első győzelmek világossá tették: a Renault-nak bérelt helye van a Forma-1 legendáriumában.


Az 1986-os szezon után a Renault úgy döntött, hogy a motorok fejlesztésére koncentrál. A kiváló referenciaeredmények után a márkát több istálló is megkereste, hogy szállítson nekik is motorokat. 1989 és 1997 között a Renault így lett beszállítója a Williams majd a Benetton istállóknak, így begyűjtve egymás után 6 világbajnoki konstruktőri címet.


A 90-es évek egyik legjobb motorja a V10-es blokk lett. Az eredmények magukért beszélnek: 11 VB elsőség ebből 5 konstruktőri és 6 egyéni, a Williams és a Benetton csapatokkal, 1992 és 1997 között.


A Renault Sport F1 munkájának oroszlánrészét a franciaországi Viry-Chatillonban található gárda végzi el. A Párizstól délre található üzem az amely 1970 óta tervez és gyárt Forma-1-es erőforrásokat.


Egyesek ezek közül világhírűek lettek, mint a V6 Turbo Renault, amely a szakma által az egyik valaha létezett legerősebb motornak tartott blokk, vagy a V10 Renault amely 6 egymás utáni konstruktőri és 5 egyéni VB elsőséget jelentett a Williams és a Benetton csapatokkal, valamint 2005-ben 2 konstruktőri és egyéni helyezést a Renault F1 Teamnek.


A V8 Renault két VB elsőséget mutathat fel eddig (2006 - Renault F1 Team) és további 3-3 VB címet pedig a Red Bull Racing színeiben.


Mindent összevetve közel 250 ember dolgozik a Renault Sport F1 színeiben azon,hogy a Forma -1 dicsőségtáblái minél több Renault által létrehozott eredménnyel teljenek meg.

Renault Energy F1


2014-ben új időszámítás kezdődik a Forma-1-ben is. Az új szabályoknak megfelelve a Power Unit új generációját fejlesztette ki a mérnök-csapat. Ez a blokk a "keresztségben" a Renault Energy F1 nevet kapta, és szoros kapcsolatot ápol a sorozatgyártású, alacsony fogyasztású Renault motorokkal.